מה זה פודקאסט?

מה זה פודקאסט? והאם יש כזה לסטודנטים?

"דמיינו בלוג שעשה סקס עם רדיו, ויצא להם ילד.
לילד הזה קוראים פודקאסט"

ל. פרנקל

הגאון שנתן את ההגדרה שהכי אהבתי הוא הוד פופקורניותו – ליאור פרנקל שמעורר השראה בנושא קריירה בעולם החדש. אולי נתקלתם בפרוייקט שלו ללמוד או לא? (באמת כדאי שאכתוב על זה, אבל בנתיים קבלו לינק).

איך אני מגדירה פודקאסט?

"מציל נפש אדם מפקקים, מנסיעות ארוכות
ומשטיפת כלים לאחר ארוחות חג רבות משתתפים!"
ר. בריל

בחיי, מאז שגיליתי אותם, ממש לא אכפת לי לעמוד בפקקים ולא מזיז לי אם הרכבת מתעכבת, נהפוכו, לפעמים אני מתבאסת כשהגעתי ליעד ונשארות לי עוד כמה דקות לסיום הפרק. כשמתאפשר, אני גם שוטפת כלים עם פודקאטסים, זה מעביר את הזמן יופי והכלים נו-צ-צים!

אבל מה זה פודקאסט? ואיך משתמשים בו?

פודקאסט זה מעין תוכנית רדיו אינטרנטית שניתן להקשיב לה דרך המחשב והסמארטפון. יש כאלה שיאמרו שמה שיוטיוב עשה לטלויזיה כך הפודקאסט עושה לרדיו. אז איך משתמשים? אם יש לכם אייפון אז תבדקו את האפליקציה Podcast שנמצאת במכשירכם. אם יש לכם אנדרואיד אתם יכולים להוריד אפליקציה לפודקאסטים, אני אוהבת את Castbox אך מכל האפליקציות תוכלו לחפש תכנים שמעניינים אתכם. אם אתם מהמחשב אתם יכולים לחפש אצל דוקטור גוגל "פודקאסט על…" ותראו מה זה מוצא לכם, בדרך כלל לכל פודקאסט גם יש אתר (או חלק מאתר) משלו.

עכשיו קבלו את ההכרזה הדרמטית בתופים ובמחולות!

"סטודנטים שיודעים – הפודקאסט" יוצא לדרך!

ההכנות האחרונות בעיצומן ועם פתיחת שנת הלימודים הקרובה, נחגוג את הפרק הראשון ב "סטודנטים שיודעים- הפודקאסט".
ניסיתי למצוא שם קליט יותר ועלו כל מיני הצעות כמו "סטודנטיפ", "סטודנטקאסט" ועוד שמות חמודים בסגנון, אך לאחר התלבטות והתייעצות עם מומחי הפודקאסטים בארץ, החלטתי לשמור על השם כדי שתוכלו למצוא אותו בקלות.
רוצים לקבל התראה על הפרקים כשיצאו? הירשמו לניוזלטר.

בנתיים, יש כאן כמה פודקאסטים שאני אוהבת להקשיב להם, אולי גם אתם תתחברו.

ההמלצות החמות שלי

כתבתי מהראש ולא לפי איזה סדר מיוחד, אני אוהבת את כולם וכל אחד מתאים למצברוח אחר.

בנושא קהילות  – נושא חם חם שכדאי לכם להכיר, ללמוד ולהוסיף לקורות החיים. הפודקאסט "קומיוניקאסט" עם האישה והקול טליה תורג'מן האהובה שראיינה אותי בפודקאסט שלה בפרק 56.

בנושא פסיכולוגיה חיובית – האחת והיחידה – יהודית כץ עם הפודקאסט "חושבים טוב", לא רק למי שאוהב פסיכולוגיה.

בנושא יזמות – החבר'ה הכי מצחיקים ברשת שלא תמצאו אותם מסננים מילים – דוד כץ (כן, הוא אח של יהודית כץ) ואיתן לביט עם הפודקאסט "השבוע – פודקאסט לסטארטפים", אמנם הם הפסיקו להקליט אבל אולי, עד שתסיימו את כל הפרקים הקיימים, הם ישובו (ונאמר אמן!).

בנושא אפקטיביות – מלכת ה"איך היא עושה את זה" עדי מאור סיסו בפודקאסט "אפקטיבית".

בנושא היסטוריה – גם למי שלא חובב את תחום. היו לי כמה טראומות מביה"ס וזה פודקאסט מעולה ששינה לי את המחשבה על היסטוריה, במיוחד "היסטוריה לילדים" עם יובל מלחי המרתק.

בנושא קריירה בעולם החדש – כבר הזכרתי אותו אך מגיע לו שוב – "פופקורן" עם ליאור פרנקל (וזהו. לא כותבת עליו יותר, כמה אפשר להתחנף? אולי עד שיזמין אותי להתארח באיזה פרק 😉 ).

בנושא מדעים"המדען העירום" עם בן שני, מודה שנרשמתי והספקתי להקשיב רק לשני פרקים מרתקים במיוחד!

בנושאים שונים"שלושה שיודעים", יותר תוכניות רדיו במבנה עם מעברוני מוזיקה באמצע. ממליצה לפשפש ולראות למה אתם מתחברים, יש פרקים מעולים ממגוון נושאים.

המלצות באינגליש 

אם אנגלית זורמת בקלות באוזניכם, תתפלאו למצוא הרים וגבעות של פודקאסטים מעולים בכל נושא שבעולם.

אני אוהבת להקשיב לפודקאסט על GTD שמדבר על "לגרום לדברים לקרות" (Getting things done).

ואם האנגלית שלכם קומסי-קומסה יש גם פודקאסטים ללמידת שפות!
אופציה נחמדה היא 6Minute Vocabulary ויש עוד המון פודקאסטים לימודיים גם בשפות אחרות כמו Italian for Beginners.

וזו רק טעימה, אני ממליצה לכם לחפש באפליקציות יעודיות או בהמלצות בקבוצות על פודקאסטים לפי מילות חיפוש ותחומי עניין שאתם רוצים להקשיב להם.

הכי חשוב, שתהנו מהדרך, גם אם היא פקוקה או מלאת שאריות דביקות.


מתי יצא הפודקאסט לסטודנטים?? להרשמה לעדכונים – לחצו כאן

אודות רלי בריל

מי אני?
רלי בריל, מקימת האתר "סטודנטים שיודעים", מייסדת קהילת "אמהות באקדמיה", בוגרת האוניברסיטה העברית, מרצה ומנחת סדנאות לעידוד לימודים ומניעת נשירה, שדרנית ברדיו החברתי הראשון בתוכנית "קול האקדמיה" ובכללי- לא נחה לרגע.

כתיבת תגובה